.180. Jaglana szarlotka/ bezglutenowa/vege

Jaglana szarlotka

/2porcje ze zdjęcie/
Składniki:
5 jabłek
100g kaszy jaglanej
łyżka lnu mielonego
40g mąki kukurydzianej
2łyżki miodu/syrop klonowy (lub więcej)
łyżka oleju kokosowego
cynamon i sok z cytryny

Wykonanie:
Jabłka trzemy na średnich oczkach i dokładnie wyciskamy sok (po odciśnięciu otrzymałam 400g), następnie polewamy sokiem z połówki cytryny i posypujemy cynamonem (ja lubię dużo!).
Kaszę gotujemy i studzimy. Do wystudzonej kaszy dodajemy mielony len (wcześniej zalany 4łyżkami wrzątku), i rozpuszczony olej. Całość blendujemy, następnie mieszamy z mąką. Blaszkę (keksówka) wykładamy papierem do pieczenia, a następnie mokrymi dłońmi wykładamy dno masą z kaszy (2/3), na spód wykładamy jabłka. Do reszty ,,ciasta" dodajemy miód (lub inny słód, ilość wedle uznania) i wykładamy na warstwę jabłek. Całość pieczemy 50min w 180stopniach


***
Jak progres poprawia humor!
Mam czysto na papierze, że wszystko idzie w dobrym kierunku.
W ciągu 3tygodni odnotowałam 20/27 progresów!
W trzech przypadkach stoję w miejscu i 4(niewielkie) regresy.
Może jednak trener miał rację, że żeby osiągnąć sukces trzeba coś powtarzać i nie powinnam narzekać, że moje treningi nie uległy zmianie w ciągu 3tychodni.
Tzn ZMIENIŁY SIĘ!
Robię je:
SZYBCIEJ!
LEPIEJ TECHNICZNIE
NIE UMIERAM JUŻ ZE ZMĘCZENIA
Tak właśnie się miewają środy!
Środa minie- Tydzień zginie i najcięższy trening też.


Kolejna rzecz z której jestem dumna to wczorajsze skoki w dal.
(Nie skacze tak ogółem, jest to dla mnie tylko element sprawnościowy, element siły biegowej i przeważnie trener nie zwraca uwagi czy robię przed skokiem 3skok, 5sokok czy 20skok, liczy się SKOK!)
Przeważnie robię 5skok, z czego wychodzi przeważnie 6skok (bo się boję że nie doskoczę do piachu), przeważnie odbijam się 20cm przed piaskownicą..
Wczoraj jednak jakaś dobra aura była na treningu
ZMIEŚCIŁAM SIĘ W 5 SKOKACH I ODBIŁAM SIĘ Z DECHY, A NAWET DOSKOCZYŁAM DO PIACHU I TO DALEJ NIŻ MYŚLAŁAM!

46 komentarze:

  1. Jestem wielkim fanem szarlotki w dosłownie każdej wersji, zwłaszcza takiej zdrowej :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam szarlotkę :o
    Jutro szybko muszę uzupełnić zapasy jabłek i koniecznie zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czym zamienić mąkę kukurydzianą?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ziemniaczaną :) lub mielonymi płatkami owsianymi :)

      Usuń
  4. Jak jest szarlotka, to narzekam, że jest. A jak jej nie ma, to bardzo mi jej brakuje - jak teraz. A ty tak kusisz tą zdrową :D

    platki-owsiane.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Jestem fanką szarlotki. :-)

    OdpowiedzUsuń
  6. Gratulacje! Muszę w przyszłości zrobić sobie taką jednoporcjową szarlotkę :)

    OdpowiedzUsuń
  7. gratuluję! :)
    a przepis zapisuję i zrobię jak najszybciej!

    OdpowiedzUsuń
  8. Ta zdrowa szarlotka jest idealna na śniadanie! :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Na widok takiej szarlotki od razu czuję głód :D

    OdpowiedzUsuń
  10. Ale super ze tak ci się udaje!

    OdpowiedzUsuń
  11. I ja nie pamiętam kiedy ostatnio jadłam taką prawdziwą szarlotkę. :D Jak już to robiłam "szarlotkowe omlety" - ale wiadomo, szarlotka prawdziwa to nie jest. :D
    Gratuluję progresów!

    OdpowiedzUsuń
  12. Super szarlotka, zdrowa i pyszna :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Szkoda, że nie mam kwaśnych jabłek ;/

    OdpowiedzUsuń
  14. Świetny przepis :) I w dodatku z moją ulubioną kaszą :)

    OdpowiedzUsuń
  15. od razu nabrałam ochotę na szarlotkę!

    OdpowiedzUsuń
  16. Podziel się taką szarlotką! <3

    OdpowiedzUsuń
  17. ale pysznie wygląda! takiej jeszcze nie robiłam

    OdpowiedzUsuń

 

TAGI

agrest ananas awokado babeczka babeczki banan batat baton bezglutenowe biała czekolada białko bieg biozona biszkopt borówki brokuł browni brzoskwinia budyń bułka burak buty camembert catering cele chałwa chia chilli chleb chlebek ciasteczka ciastka ciasto ciecierzyca cukierki cukinia cynamon cytryna czekolada czereśnie daktyle deser drożdże drożdżówka dynia dżem fasola figa gdzie zjeść gofry goji granat granola gruszka herbata hotcakes iifym imbir inne izotonik jabłko jagody jaja jajecznica jajo jeżyny jogurt kakao kaki kalafior kanapki kandyzowane karmel karmelizowana karob kasza kasza jaglana kasza manna kasztany kawa kefir kiwi kluski knedle kokos koktajl krem kruszonka książka ksylitol kurczak kurki len lepsza ja limonka lody lunch łosoś mak makaron makowiec maliny mandarynka mandarynki mango marchew masło orzechowe maślanka mąka arachidowa mąka dyniowa mąka gryczana mąka jaglana mąka kokosowa mąka kukurydziana mąka orkiszowa mąka ryżowa mąka sezamowa migdały miód mleko mleko kokosowe morwa motywacja mus owsiano-jaglane racuszki musli na słodko na słono naleśniki nektarynka nerkowce nie śniadaniowe obiad odżywka białkowa olej kokosowy omlet orzechy orzechy laskowe orzechy włoskie oscypek otręby owsianka owsianki papaja papryka pasta sezamowa pasta słonecznikowa pasta z orzechów laskowych pestki pesto pęczak pieczarki pieczone piernik pierogi pietruszka pistacje placki placuszki płatki polenta pomarańcza pomidor popping porzeczka postanowienia poziomki pralinki primavika psychika pudding pyłek quest rabarbar recenzja recenzje ricotta rodzynki ruskie ryż rzucam cukier sałata sałatka ser ser kozi serek homogenizowany serek wiejski serniczki sernik serock sezam siemie lniane słodkie słodko słonecznik smarowidło smoothie sok sport suszone owoce suszone pomidory syrop klonowy szczypiorek szpinak śliwka śliwki śnaidanie śniadanie tahini targi tarta toffi tofu tofurnik tort tosty trening truskawki twaróg vege wanilia warszawa warzywa winogrono wiśnie woda kokosowa współpraca wypieki wytrawne wytrawnie zakupy zawody ziemniaki żurawina

Blogger news

przepisy kulinarne

Obserwatorzy

INSTAGRAM

Instagram